close

旅居日本:奇妙的不期而遇 unplanned meet

是怎樣的一個緣份,在另一個國度不期而遇?而且是在滿滿的人群裡,交錯擺設的攤位中。
there must be a strong fate to be able to meet in another country, in a crowded marketplace.

我們同時的駐足在這家陶物前。同樣的被簡單雅致的碗碟吸引。他與她在挑選著。我在他與她之間的空隙拍著照。木公在她的旁邊跟老闆要聯絡。
it happened that we all stop in front of a pottery stall, amazed by the simple but elegant plates and bowls they has. they are choosing one of them. i am taking photo between them and Mugong is standing next to her, asking for contact information from the stall owner.

然後,他發覺了我。看了2次。我還以為我的拍照行動影響了他們有些不好意思。快快按下快門結束。他開口了,說,你是不是木公的。。。?我愣了一下,回,是喲。他說,他是RoomA的老闆。我訝異。怎麼會認得我?我們只去RoomA一次,只見過一次面。但是,就這樣,我們遇見,被認了出來,然後聊了一會,再道了再見。
he spotted me and look at me twice. i thought my photo taking is disturbing them, thus quickly finish up the photo shooting.
then he ask me whether I am from Mugong. with the answer yes, he introduced himself, owner of RoomA from Taiwan.
what a surprise. we only went to RoomA once. but, he remember us, spotted us, and we have a short chat in a country far away from taiwan, then said goodbye.

這巧遇,真奇妙。:-)
what a incredible meet. :-)

2014年12月16日 星期二 多雲後陰
moderate rain Tuesday, Dec 16, 2014

arrow
arrow

    木公生活洋行 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()